Selecteer een pagina

Het Hands-On marketingadviesbureau
voor ondernemers

Hoi! Ik ben Melissa Kamstra

Energiek. Altijd op zoek naar kansen en verbeteringen. Kritisch meedenker. Gericht vragensteller. Praktisch raadgever. Creatief en commercieel van geest. Actiegericht. Recht voor zijn raap in communicatie. En dat alles met een dosis gepaste humor. Werken moet wel leuk blijven!

Mijn verhaal

Na de lagere school wilde ik heel graag de horeca in. Ondernemen zit in mijn bloed en ik was er heilig van overtuigd een eigen lunchroom te beginnen. Totdat ik het vak marketing kreeg. Gefascineerd hoorde ik de verhalen aan over producten die qua productie niets kosten, maar door een goed doordachte merkbeleving vele malen duurder zijn.

Ken je het parfum Chanel N°5? Dit kost €2,- aan alcohol, water en geurstoffen en de fles zelf is €5,-. De verkoopprijs in de winkel is zo’n €90,-. Dat betekent dat er een dikke winst van €83,- per fles wordt gemaakt. Waar dat hem in zit? In een goed verkoopverhaal. Op het moment dat Chanel de verkoopprijs goedkoper maakt verliest het parfum zijn waarde en zal er minder verkocht worden.

Mijn hart ging sneller kloppen van deze werkwijze, en ik was verkocht. Daarom ben ik na de Middelbare Hotelschool de HBO opleiding Media Informatiemanagement gaan volgen. Daarna ben ik het bedrijfsleven ingerold en heb ik o.a. gewerkt bij: Lidl, Makro, Nationale Postcodeloterij en Sanoma voor het Donald Duck weekblad. Hier heb ik mij onder andere bezig gehouden met klantcommunicatie, het lanceren van producten en het organiseren van events.

Toch bleef het ondernemen vaak genoeg de aandacht vragen. In 2017 besloot ik de sprong te wagen en voor mezelf te beginnen. Met De Handcoach bied ik coaching door middel van een handanalyse.

Wat heb ik sindsdien ontzettend veel geleerd! Ik mag dan een bak aan marketingervaring hebben, er komt een hoop bij kijken als je een nieuwe dienst in de markt zet. Hierdoor, en vanwege mijn liefde voor het marketingvak, besloot ik begin 2019 ook een marketing adviesbureau te starten. Zo kan ik jou de handvatten geven die je nodig hebt om een product of dienst goed in de markt te zetten.

Mijn leerscholen

HBO Media Informatiemanagement

Op de Hogeschool van Amsterdam heb ik in 2008 de HBO opleiding Media Informatiemanagement afgerond. Met mijn afstudeerscriptie ‘De niet-westerse allochtone consument in de Nederlandse supermarkt’ kreeg ik o.a. publiciteit in de Telegraaf, Distrifood en RetailNews.

Werkervaring

Onder meer bij Lidl, Nationale Postcodeloterij en Makro heb ik verschillende marketingcommunicatiefuncties vervuld. Ik hield mij onder andere bezig met klantcommunicatie, het lanceren van producten en het organiseren van events. 

Nevenactiviteiten

Ik heb bij diverse organisaties vrijwilligerswerk gedaan. Zo ben ik projectleider bij Serve the City geweest en heb ik enkele jaren in het communicatieteam van de Sinterklaasintocht in Amsterdam gezeten. 

De Handcoach

Sinds 2017 bied ik coaching d.m.v. een handanalyse. Als zelfstandige weet ik hoe het is om alles van A tot Z in je eigen onderneming te moeten regelen.

Benieuwd wat ik voor jou kan betekenen?

Neem dan contact met mij op.
Drinken we een kopje koffie en vertel ik je graag meer over mijn helpende hand.

10 + 12 =