Hands-On brandingadvies
voor ondernemers die willen groeien

Hoi! Ik ben Melissa,

Energiek. Altijd op zoek naar kansen en verbeteringen. Kritisch meedenker. Gericht vragensteller. Praktisch raadgever. Creatief en commercieel van geest. Actiegericht. Recht voor zijn raap in communicatie. En dat alles met een dosis gepaste humor. Werken moet wel leuk blijven!

Mijn verhaal

Na de lagere school wilde ik heel graag de horeca in. Ondernemen zit in mijn bloed en ik was er heilig van overtuigd een eigen lunchroom te beginnen. Totdat ik het vak marketing kreeg. Gefascineerd hoorde ik de verhalen aan over producten die qua productie niets kosten, maar door een goed doordachte merkbeleving vele malen duurder zijn.

Ken je het parfum Chanel N°5? Dit kost €2,- aan alcohol, water en geurstoffen en de fles zelf is €5,-. De verkoopprijs in de winkel is zo’n €90,-. Dat betekent dat er een dikke winst van €83,- per fles wordt gemaakt. Waar dat hem in zit? In een goed verkoopverhaal. Op het moment dat Chanel de verkoopprijs goedkoper maakt verliest het parfum zijn waarde en zal er minder verkocht worden.

Mijn hart ging sneller kloppen van deze werkwijze, en ik was verkocht. Daarom ben ik na de Middelbare Hotelschool de HBO opleiding Media Informatiemanagement gaan volgen. Daarna ben ik het bedrijfsleven ingerold en heb ik o.a. gewerkt bij: Lidl, Makro, Nationale Postcodeloterij en Sanoma voor het Donald Duck weekblad. Hier heb ik mij onder andere bezig gehouden met klantcommunicatie, winkelmaterialen en het lanceren van producten.

Toch bleef het ondernemen vaak genoeg de aandacht vragen. In 2017 besloot ik de sprong te wagen en voor mezelf te beginnen. Met De Handcoach bied ik diverse online cursussen waarmee ‘het goud in je handen’ te ontdekken valt.

Wat heb ik sindsdien ontzettend veel geleerd! Ik mag dan een bak aan marketingervaring hebben, er komt een hoop bij kijken als je een nieuwe dienst in de markt zet. Door mijn eigen ervaringen, en vanwege mijn liefde voor het marketingvak, besloot ik een speciaal aanbod voor ondernemers te lanceren. Ik help je persoonlijk én in je bedrijf te groeien waardoor jij meer focus creëert, een hogere omzet genereert en authentieker communiceert.

Mijn leerscholen

HBO Media Informatiemanagement

Op de Hogeschool van Amsterdam heb ik in 2008 de HBO opleiding Media Informatiemanagement afgerond. Met mijn afstudeerscriptie ‘De niet-westerse allochtone consument in de Nederlandse supermarkt’ kreeg ik o.a. publiciteit in de Telegraaf, Distrifood en RetailNews.

Werkervaring

Onder meer bij Lidl, Nationale Postcodeloterij en Makro heb ik verschillende marketingcommunicatiefuncties vervuld. Ik hield mij onder andere bezig met klantcommunicatie, winkelmaterialen en het lanceren van producten. 

Nevenactiviteiten

Ik heb bij diverse organisaties vrijwilligerswerk gedaan. Zo ben ik projectleider bij Serve the City geweest en heb ik enkele jaren het communicatieteam van de Sinterklaasintocht in Amsterdam ondersteund. 

De Handcoach

Sinds 2017 bied ik diverse online cursussen aan en run ik een webshop. Als zelfstandige weet ik hoe het is om alles van A tot Z in je eigen onderneming te moeten regelen.

Wil jij meer focus, authentieker communiceren en een hogere omzet?